VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu
www.jackandjillkids.sk
(ďalej len „VOP“)

Identifikácia predávajúceho (Obchodníka)

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi obchodníkom a kupujúcim pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom webovej stránky www.jackandjillkids.sk.

Obchodník:

SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o.
Sídlo:                   Legionárska 26, 911 01 Trenčín, Slovenská republika
IČO:                    36 328 014
DIČ:                    2020180162
IČ DPH:              SK2020180162
Zapísaná v:        Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 13723/R
Telefón:              +421 915 878 405, +421 326 580 287 (Po–Pia od 09:00 do 17:00)
E-mail:                [email protected]
Instagram:         @jackandjillkids

Orgán dozoru: Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Trenčíne, Súdna 317, 911 01 Trenčín
Podliehame aj dohľadu Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, www.soi.sk.

Tieto VOP sú platné a účinné od 01. 05. 2025 a uplatňujú sa na všetky zmluvy uzatvorené od tohto dátumu.
Text VOP je dostupný na webovej stránke www.jackandjillkids.sk, možno si ho stiahnuť v elektronickej podobe alebo vytlačiť. Obchodník zašle kupujúcemu VOP aj ako prílohu k potvrdeniu prijatia objednávky v PDF formáte.

VOP upravujú práva a povinnosti:

  • Obchodníka – SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o.
  • Kupujúceho (spotrebiteľa) – fyzickej osoby, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania.

Tieto VOP platia výlučne pre spotrebiteľov. Podmienky predaja podnikateľom (B2B) sú upravené osobitnou dohodou a nevzťahujú sa na ne tieto VOP.

Výklad pojmov

Pre účely týchto VOP majú nasledujúce pojmy tento význam:

  1. Obchodník: SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o., so sídlom Legionárska 26, 911 01 Trenčín, Slovenská republika, IČO: 36 328 014, DIČ: 2020180162, IČ DPH: SK2020180162, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 13723/R, ktorá prevádzkuje internetový obchod na webovej stránke www.jackandjillkids.sk.
  2. Kupujúci alebo Spotrebiteľ: Fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania, a ktorá si prostredníctvom internetového obchodu objednáva alebo kupuje Tovar od Obchodníka.
  3. Podnikateľ (B2B kupujúci): Fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá si objednáva Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania. Tieto VOP sa vzťahujú výlučne na Spotrebiteľov; podmienky pre podnikateľov sa riadia osobitnou dohodou.
  4. Tovar: Výrobky alebo služby ponúkané na predaj prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka.
  5. Kúpna zmluva: Zmluva uzavretá medzi Obchodníkom a Kupujúcim na diaľku prostredníctvom internetového obchodu, predmetom ktorej je predaj Tovaru podľa týchto VOP.
  6. Darček: Produkt alebo služba poskytnutá Obchodníkom Kupujúcemu bezplatne ako súčasť marketingovej alebo obchodnej stratégie, najmä pri splnení určitých podmienok nákupu, s tým, že darovanie môže byť viazané na rozväzovaciu podmienku podľa týchto VOP.
  7. Vyššia moc: Mimoriadna, nepredvídateľná a neodvrátiteľná udalosť mimo primeranej kontroly Obchodníka alebo Kupujúceho, ktorá znemožňuje splnenie povinností podľa Kúpnej zmluvy (napr. prírodné katastrofy, vojnové udalosti, teroristické útoky, epidémie, rozhodnutia orgánov verejnej moci, kybernetické útoky a pod.).
  8. Užívateľský účet: Elektronický účet vytvorený Kupujúcim v internetovom obchode Obchodníka, ktorý slúži na objednávanie Tovaru, sledovanie a správu objednávok, ako aj na využívanie iných funkcií internetového obchodu.
  9. Vernostný program: Program spravovaný Obchodníkom, v rámci ktorého môže Kupujúci po splnení stanovených podmienok získať výhody, zľavy alebo iné benefity podľa samostatných podmienok vernostného programu.
  10. Platforma ODR: Platforma na riešenie sporov online prevádzkovaná Európskou komisiou, dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, pojmy použité vo VOP sa vykladajú podľa príslušných ustanovení platných právnych predpisov Slovenskej republiky.

Rozsah platnosti

3.1 Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatváraní a plnení kúpnych zmlúv uzatvorených na diaľku prostredníctvom webovej stránky www.jackandjillkids.sk (ďalej len „Obchod“ alebo „Web“), v súlade s príslušnými ustanoveniami:

  1. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
  2. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
  3. zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode,
  4. a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky.

3.2 Na jednej strane je predávajúci – SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o., so sídlom Legionárska 26, 911 01 Trenčín, Slovenská republika, IČO: 36 328 014, DIČ: 2020180162, IČ DPH: SK2020180162, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 13723/R (ďalej len „Obchodník“) a na druhej strane je kupujúci.

3.3 Kupujúcim v zmysle týchto VOP je Spotrebiteľ podľa § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka – fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

3.4 Tieto VOP sa vzťahujú výhradne na Spotrebiteľov. Predaj podnikateľom (B2B) sa riadi osobitnými zmluvnými podmienkami dohodnutými individuálne medzi Obchodníkom a podnikateľom.

3.5 Text týchto VOP je verejne dostupný na webovej stránke Obchodu, Kupujúci si ich môže kedykoľvek stiahnuť alebo vytlačiť. Obchodník zašle Kupujúcemu VOP v elektronickej podobe (PDF) spolu s potvrdením prijatia objednávky.

3.6 Odlišné zmluvné dojednania majú prednosť pred týmito VOP, ak boli medzi Obchodníkom a Kupujúcim výslovne písomne dohodnuté. V prípade rozporu medzi týmito VOP a individuálne dohodnutými podmienkami sa použijú individuálne podmienky.

Predmet zmluvy

4.1 Predmetom Kúpnej zmluvy sú výlučne položky Tovaru a/alebo služieb (ďalej spolu len „Tovar“) výslovne uvedené v objednávke Kupujúceho, ktorá bola prijatá Obchodníkom v súlade s týmito VOP. Množstvo, druh, vlastnosti, cena, dostupnosť, dodacie podmienky a ostatné údaje uvedené pri Tovare na webovej stránke Obchodníka sa považujú za záväzné údaje, pokiaľ nie sú medzi Zmluvnými stranami výslovne dohodnuté inak.

4.2 Obchodník sa zaväzuje dodať Kupujúcemu:

  1. Tovar bez vád, v súlade s jeho špecifikáciou uvedenou na webovej stránke Obchodníka alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh Tovaru,
  2. Tovar, ktorý spĺňa všetky technické normy, právne predpisy a iné záväzné požiadavky platné na území Slovenskej republiky,
  3. Tovar riadne zabalený a vybavený potrebnou dokumentáciou (napr. návod na použitie, záručný list, ak sa poskytuje).

4.3 Kupujúci odoslaním objednávky Obchodníkovi potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi v celom rozsahu súhlasí. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom webovej stránky Obchodníka.

4.4 Tieto VOP sa vzťahujú na všetky zmluvné vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré vzniknú pri uzatváraní, plnení a prípadnom uplatňovaní práv z Kúpnej zmluvy, najmä na proces uzatvorenia zmluvy, dodanie Tovaru, uplatňovanie zodpovednosti za vady a reklamácie.

Užívateľský účet

5.1 Kupujúci – Spotrebiteľ si môže na webovej stránke Obchodníka vytvoriť vlastný užívateľský účet (ďalej len „Účet“), prostredníctvom ktorého môže uskutočňovať objednávky a spravovať ich históriu. Vytvorenie Účtu nie je povinné; nákup je možný aj bez registrácie. Kupujúci je povinný zabezpečiť dôvernosť svojich prihlasovacích údajov a nesmie umožniť ich zneužitie tretími osobami. Kupujúci je povinný udržiavať svoje registračné údaje aktuálne a pravdivé.

5.2 Užívateľský účet môže byť zriadený aj pre podnikateľský subjekt alebo právnickú osobu v rámci B2B spolupráce. Takýto Účet je určený výlučne na nákup za obchodných (B2B) podmienok a jeho zriadenie podlieha individuálnemu schváleniu Obchodníkom. Zriadenie B2B účtu nie je automatické; Obchodník má právo žiadosť o registráciu schváliť alebo zamietnuť aj bez uvedenia dôvodu.

5.3 Na účely schválenia B2B účtu je žiadateľ povinný na požiadanie Obchodníka predložiť doklady preukazujúce oprávnenie na podnikateľskú činnosť (napr. výpis z obchodného registra, živnostenský list alebo iné relevantné dokumenty). Aktivácia B2B účtu sa vykoná až po schválení registrácie a žiadateľ bude o výsledku informovaný prostredníctvom e-mailu.

5.4 Obchodník nezodpovedá za prípadné obmedzenie alebo nedostupnosť Účtu spôsobenú nevyhnutnou údržbou, aktualizáciou, opravou systému alebo zásahmi vyššej moci. Obchodník sa však zaväzuje informovať Kupujúceho o plánovanej nedostupnosti Účtu, ak to okolnosti umožňujú.

5.5 Vytvorením Účtu Kupujúci súhlasí so spracúvaním osobných údajov v rozsahu potrebnom na vedenie Účtu a plnenie Kúpnej zmluvy, a to v súlade s aktuálne platnými Zásadami ochrany osobných údajov Obchodníka, ktoré sú dostupné na webovej stránke www.jackandjillkids.sk.

Recenzie

6.1 Na našej webovej stránke a na našich profiloch na sociálnych sieťach môžete nájsť recenzie a hodnotenia našich zákazníkov.

6.2 Obchodník zabezpečuje, aby recenzie zverejnené na webovej stránke pochádzali od skutočných zákazníkov, ktorí si Tovar u Obchodníka skutočne zakúpili, a to prostredníctvom interného overovacieho mechanizmu (napr. zaslanie hodnotiaceho dotazníka po nákupe, priradenie hodnotenia ku konkrétnej objednávke).

6.3 Recenzie môžu byť získavané aj prostredníctvom nezávislých služieb na zber a správu hodnotení (napr. certifikované systémy hodnotenia e-shopov), pričom tieto služby majú vlastné pravidlá overovania pravosti hodnotení.

6.4 Nezverejňujeme recenzie, ktoré by boli nepravdivé alebo zavádzajúce, a neodstraňujeme negatívne hodnotenia len z dôvodu ich negatívneho obsahu.

6.5 Podrobné informácie o spôsobe získavania a overovania recenzií, ako aj o pravidlách ich zverejňovania, sú dostupné na: Pravidlá pre publikáciu užívateľských recenzií

Práva a povinnosti kupujúceho

7.1 Práva kupujúceho – spotrebiteľa:

  1. Kupujúci má právo na dodanie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a na mieste dohodnutom v Kúpnej zmluve.
  2. Kupujúci má právo na poskytnutie všetkých informácií o Tovare a o svojich právach vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy a platných právnych predpisov.
  3. Kupujúci má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady Tovaru (reklamáciu) v súlade s týmito VOP a platnými právnymi predpismi.
  4. Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch a za podmienok ustanovených v týchto VOP a v zákone.

7.2 Povinnosti kupujúceho

  1. Zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu Tovaru v lehote splatnosti uvedenej v objednávke alebo na faktúre, vrátane prípadných nákladov na doručenie Tovaru a ďalších poplatkov podľa Kúpnej zmluvy.
  2. Prevziať objednaný a riadne dodaný Tovar.
  3. Potvrdiť prevzatie Tovaru podpisom na dodacom liste, alebo podpisom osoby poverenej Kupujúcim na prevzatie Tovaru.
  4. V prípade neprevzatia objednaného Tovaru uhradiť Obchodníkovi skutočne vynaložené náklady spojené s balením, odoslaním a vrátením Tovaru. Obchodník je oprávnený uplatniť si aj náhradu škody, najmä ak ide o Tovar vyrobený alebo obstaraný na zákazku. Tieto nároky sa neuplatňujú v prípadoch, keď Kupujúci využije svoje zákonné právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
  5. Pri Tovare na objednávku je Obchodník oprávnený požadovať zálohu vo výške 50 % z ceny Tovaru. Táto záloha je nevratná v prípade zrušenia objednávky Kupujúcim. Zvyšok kúpnej ceny je Kupujúci povinný uhradiť vopred pred odoslaním Tovaru.
  6. Pri prevzatí Tovaru skontrolovať jeho stav a množstvo. V prípade zjavného poškodenia zásielky alebo nezrovnalostí je Kupujúci povinný spísať s doručovateľom protokol o poškodení alebo nedostatkoch a bezodkladne informovať Obchodníka. V prípade nesplnenia tejto povinnosti môže byť reklamácia zamietnutá, ak pre nesplnenie tejto povinnosti nebude možné preukázať stav zásielky pri dodaní.

Uzatvorenie kúpnej zmluvy

8.1 Predmetom kúpnej zmluvy sú výlučne položky tovarov a/alebo služieb (ďalej len „tovar“) výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, vlastnosti, ceny a ostatné údaje uvedené na webovej stránke obchodníka sú záväzné.

8.2 Obchodník sa zaväzuje dodávať kupujúcemu:

  1. tovar bez vád, v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru,
  2. tovar vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.

8.3 Objednávka vykonaná kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku s povinnosťou platby“ sa považuje za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Kliknutím na toto tlačidlo zároveň vyjadrujete súhlas s tým, aby – v prípade vzniku kúpnej zmluvy – bola vykonaná platba na účet obchodníka. Po odoslaní objednávky Vám bude zaslané potvrdenie o jej doručení. Takto uskutočnená objednávka ani potvrdenie jej doručenia však nepredstavujú prijatie Vášho návrhu. K vzniku kúpnej zmluvy dochádza až prijatím objednávky zo strany obchodníka postupom podľa nasledujúceho odseku. Obchodník nie je povinný návrh kupujúceho prijať.

8.4 Objednávka je prijatá okamihom, keď obchodník potvrdí jej prijatie zaslaním e-mailovej správy (akceptovanie objednávky). Faktúra bude zákazníkovi doručená v elektronickej podobe až po dodaní tovaru.

8.5 V prípade, ak kupujúci odošle objednávku za cenu zverejnenú na webovej stránke omylom, a to v dôsledku chyby interného informačného systému obchodníka (napr. nesprávne násobenie zľavy alebo poskytnutie vyššej zľavy, než je primerané aktuálnej akcii), je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť aj po zaslaní e-mailu s akceptovaním objednávky. O odstúpení bude kupujúci informovaný bezodkladne po zistení dôvodu odstúpenia, prostredníctvom e-mailu zaslaného na adresu uvedenú v objednávke.

8.6 Skutočný vzhľad dodaného tovaru sa nemusí vždy zhodovať s vyobrazením na webovej stránke, ktoré má iba ilustratívny charakter. Po obnove sortimentu zo strany výrobcu sa môžu vyskytnúť zmeny vo vzhľade a úprave tovaru.

8.7 Obchodník môže kupujúcemu spolu s dodaným tovarom poskytnúť aj darček (vrátane vzorky tovaru). Darovacia zmluva je v takom prípade uzatvorená prevzatím darčeka, pričom obsahuje rozväzovaciu podmienku: v prípade, že kupujúci čo i len čiastočne odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný darček spolu s tovarom vrátiť. Ak kupujúci darček nevráti, má Obchodník právo požadovať úhradu jeho obvyklej ceny, a to aj formou jednostranného započítania voči sume, ktorú má kupujúcemu vrátiť v súvislosti s odstúpením od kúpnej zmluvy.

8.8 Poskytnutie darčeka je dobrovoľným plnením obchodníka. Ak sa darček stane nedostupným z dôvodu vyčerpania zásob alebo z iného dôvodu (aj v prípade, že je uvedený na faktúre), obchodník je oprávnený poskytnúť kupujúcemu náhradný darček.

8.9 Darčekové poukážky: Platnosť darčekovej poukážky je 12 mesiacov od dátumu jej vystavenia. Darčekovú poukážku je možné uplatniť okamžite. Hodnotu darčekovej poukážky je potrebné vyčerpať naraz v plnej výške; nie je možné ju rozdeliť na viaceré nákupy ani vymeniť za peniaze. Na jeden nákup je možné využiť viac darčekových poukážok. Číslo darčekovej poukážky je potrebné zadať v nákupnom košíku.

Poučenie opráve na odstúpenie od kúpnej zmluvy

9.1 Právo na odstúpenie od zmluvy: Kupujúci – spotrebiteľ má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

9.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:

  1. v prípade kúpnej zmluvy odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, ktorá nie je dopravcom, prevezme tovar;
  2. v prípade zmluvy, ktorej predmetom je dodanie viacerých druhov tovaru alebo viacerých častí, odo dňa prevzatia posledného dodaného tovaru alebo jeho časti;
  3. v prípade zmluvy, pri ktorej sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

9.3 Na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy je potrebné zaslať jednoznačné vyhlásenie (napr. listom poštou alebo e-mailom) na adresu:

SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o.
Legionárska 26, 911 01 Trenčín
tel.: +421 915 878 405, +421 326 580 287
e-mail: [email protected]

Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený vo VOP, jeho použitie však nie je povinné.

9.4 Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle oznámenie o odstúpení pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

9.5 Po odstúpení od zmluvy vráti obchodník kupujúcemu všetky platby prijaté v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k spotrebiteľovi, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Toto neplatí pre dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, než je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri platbe, pokiaľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom.

9.6 Obchodník môže platbu zadržať až do prevzatia vráteného tovaru alebo do predloženia dôkazu, že tovar bol odoslaný späť, podľa toho, čo nastane skôr.

9.7 Kupujúci je povinný zaslať alebo doručiť tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení, na adresu:

SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o.
Legionárska 26, 911 01 Trenčín
tel.: +421 915 878 405, +421 326 580 287
e-mail: [email protected]

Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar späť pred jej uplynutím. Pri vrátení prostredníctvom kuriéra je potrebné kontaktovať obchodníka na vyššie uvedených kontaktoch. Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ, a to aj v prípade, že tovar vzhľadom na svoju povahu nie je možné vrátiť poštou obvyklým spôsobom.

9.8 Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený, neopotrebovaný a s kompletným príslušenstvom a dokumentáciou. Kupujúci má právo tovar rozbaliť a v primeranom rozsahu odskúšať, aby zistil jeho povahu, vlastnosti a funkčnosť. Za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku jeho používania nad rámec nevyhnutný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti zodpovedá kupujúci.

Ak sa pri kontrole zistí, že tovar je poškodený, neúplný, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, má obchodník právo na náhradu škody a je oprávnený započítať tento nárok voči nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

9.9 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy:

  • pri predaji tovaru vyrobeného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
  • pri predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • pri predaji tovaru, ktorý sa po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne zmieša s iným tovarom.

9.10 Ak bol spolu s tovarom poskytnutý aj darček, darovacia zmluva sa uzatvára s rozväzovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa darovacia zmluva od počiatku ruší a kupujúci je povinný vrátiť darček spolu s tovarom.

Dodanie tovaru

10.1 Tovar dodania a platby. Tovar dodávame:

  1. doručením na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke,
  2. doručením na odberné miesto (výdajné miesto prepravcu),
  3. osobným vyzdvihnutím na adrese Legionárska 26, 911 01 Trenčín, počas pracovných dní v čase od 08:30 do 16:30.

10.2 Platbu je možné uskutočniť:

  1. vopred prevodom na účet,
  2. online prostredníctvom platobnej brány GoPay,
  3. pri osobnom odbere v hotovosti alebo platobnou kartou.

O pripravenosti objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky.

10.3 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom jeho prevzatia kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou, ktorá nie je dopravcom.

10.4 Objednaný tovar zvyčajne dodávame v lehote 1 – 3 pracovných dní od akceptácie objednávky.

10.5 Dodacia lehota sa môže predĺžiť v prípade okolností vyššej moci alebo iných, nami nezavinených prekážok (napr. omeškanie dopravcu). O tejto skutočnosti kupujúceho bezodkladne informujeme.

10.6 Ak nedodáme tovar v lehote do 30 dní od akceptácie objednávky a nebola medzi nami a kupujúcim dohodnutá iná lehota dodania, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť vo vzťahu k nedodanému tovaru. Kupujúci môže odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty, ak:

  • sme odmietli tovar dodať,
  • včasné dodanie bolo vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy mimoriadne dôležité,
  • kupujúci nás pred uzavretím zmluvy informoval, že včasné dodanie je pre neho mimoriadne dôležité.

10.7 Pri prevzatí tovaru od dopravcu odporúčame skontrolovať jeho stav. Kupujúci má právo odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá je zjavne poškodená alebo neúplná. Ak sa kupujúci rozhodne prevziať zjavne poškodenú alebo neúplnú zásielku, odporúčame zaznamenať vady do preberacieho protokolu dopravcu a vyhotoviť fotodokumentáciu. O vadách prevzatého tovaru je kupujúci povinný informovať nás v súlade s reklamačným poriadkom.

10.8 Nenesieme zodpovednosť za nesplnenie povinností, ak bolo spôsobené okolnosťami vyššej moci alebo inými, nami nezavinenými okolnosťami, vrátane epidémie, mimoriadnej situácie, núdzového stavu, výnimočného stavu, vojnového stavu alebo vojny.

10.9 V prípadoch uvedených v bode 7 sme oprávnení od kúpnej zmluvy odstúpiť. O odstúpení kupujúceho bezodkladne informujeme prostredníctvom e-mailu zaslaného na adresu uvedenú v objednávke.

Platobné prostriedky, splatnosť, omeškanie a výhrada vlastníctva

11.1 Spôsoby platby: Kupujúci môže uhradiť cenu tovaru nasledujúcimi spôsobmi:

  • dobierkou (platba pri prevzatí tovaru),
  • bankovým prevodom alebo vkladom na účet obchodníka, 
  • online prostredníctvom platobnej brány GoPay,
  • pri osobnom odbere na odbernom mieste v hotovosti alebo platobnou kartou.

11.2 Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný uhradiť nielen cenu za tovar, ale aj náklady na dopravu a prípadný poplatok za dobierku. V prípade platby pri osobnom odbere sa celková cena vrátane všetkých poplatkov hradí priamo na odbernom mieste.

11.3 Kupujúci si zvolí spôsob dopravy prostredníctvom objednávkového formulára v e-shope alebo po dohode s obchodníkom. Na výber sú:

  1. osobný odber na adrese Legionárska 26, 911 01 Trenčín,
  2. doručenie kuriérom na adresu kupujúceho,
  3. doručenie na výdajné miesto Packeta.

11.4 Náklady na dopravu budú kupujúcemu vždy oznámené pri potvrdení objednávky. Obchodník môže odporučiť lacnejší variant dopravy, ak je dostupný.

11.5 Tovar sa doručuje prostredníctvom kuriérskej služby GLS alebo siete Packeta, podľa preferencie kupujúceho. Štandardná dodacia lehota je 24 – 72 hodín od odoslania objednávky, resp. od pripísania platby na účet obchodníka pri platbe vopred. V období zvýšeného dopytu (najmä od 1. novembra do 23. decembra) sa dodacia lehota môže predĺžiť až o 72 hodín.

11.6 O expedícii tovaru je kupujúci informovaný e-mailom. Náklady na poštovné a balné sa určujú podľa hmotnosti, rozmerov a charakteru objednaného tovaru.

11.7 Ak kupujúci neuhradí cenu tovaru v stanovenej lehote splatnosti, dostáva sa do omeškania a obchodník je oprávnený účtovať úrok z omeškania v zákonnej výške a/alebo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

11.8 Tovar zostáva vo vlastníctve obchodníka až do úplného zaplatenia kúpnej ceny vrátane nákladov na dopravu a prípadných ďalších poplatkov.

Nároky vyplývajúce z vád tovaru a reklamácie

12.1 Obchodník zodpovedá za vady tovaru v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa. Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania, a za vady, ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania. Ak sa vada prejaví do dvoch rokov od dodania, predpokladá sa, že tovar bol vadný už pri dodaní, ak sa nepreukáže opak alebo ak tento predpoklad nie je zlučiteľný s povahou tovaru alebo vady. Záruku možno uplatniť iba na tovar zakúpený u obchodníka, na ktorý sa záruka vzťahuje a ktorý vykazuje chyby spôsobené výrobcom, dodávateľom alebo obchodníkom.

12.2 Obchodník nezodpovedá za vady:

  1. pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady, pre ktorú bola cena znížená,
  2. pri použitých tovaroch za vady zodpovedajúce miere ich použitia alebo opotrebenia,
  3. za vady spôsobené kupujúcim alebo inými osobami po prevzatí tovaru (napr. nesprávnym skladovaním, údržbou alebo používaním).

12.3 Ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o použitý tovar, záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Pri použitom tovare je záručná doba 12 mesiacov.

12.4 Pri tovare, ktorý sa rýchlo kazí, alebo ktorého vlastnosti neumožňujú dĺžku záruky podľa predchádzajúceho bodu, trvá záručná doba do dátumu uvedeného na tovare, jeho obale alebo v priloženom návode (napr. dátum exspirácie, minimálna trvanlivosť).

12.5 Ak má tovar odstrániteľnú vadu, kupujúci má právo požadovať jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Obchodník je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady. Obchodník môže namiesto opravy vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

12.6 Ak má tovar neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Rovnaké práva má aj v prípade opakovanej výskytu vady po oprave alebo pri väčšom počte vád. Pri iných neodstrániteľných vadách má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.

12.7 Ak má takýto tovar vadu, za ktorú obchodník zodpovedá, kupujúci má namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

12.8 Uplatnenie reklamácie: Reklamácia sa uplatňuje u obchodníka písomne alebo elektronicky:

  1. poštou na adresu: SLOVAKIA ALTIS GROUP, s. r. o., Legionárska 26, 911 01 Trenčín,
  2. e-mailom na adresu: [email protected].

Spolu s reklamáciou je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar, a to bez zbytočného odkladu, vždy však počas záručnej doby. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih doručenia reklamácie obchodníkovi.

12.9 Obsah reklamácie. V reklamácii je potrebné uviesť:

  1. identifikáciu kupujúceho,
  2. označenie tovaru,
  3. popis reklamovanej vady,
  4. preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, odstúpenie od zmluvy, primeraná zľava).

12.10 Reklamačný formulár je dostupný na webovej stránke obchodníka : Formulár na uplatnenie zodpovednosti za vady.

12.11 Obchodník bezodkladne po prijatí reklamácie vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o jej uplatnení, v ktorom uvedie lehotu vybavenia.

12.12 Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ak sa obchodník s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.

12.13 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vadu, dôvody odmietnutia oznámi písomne. Ak kupujúci predloží znalecký posudok alebo odborné stanovisko akreditovanej, autorizovanej alebo notifikovanej osoby, ktoré preukazuje zodpovednosť obchodníka, môže reklamáciu znova uplatniť, pričom obchodník ju už nemôže odmietnuť.

Náhrada škody

13.1 Náhrada škody vzniknutej v dôsledku porušenia povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadi príslušnými ustanoveniami platných právnych predpisov, najmä Občianskeho zákonníka a osobitných predpisov o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom.

13.2 Kupujúci je povinný dodržiavať všetky pokyny na používanie, skladovanie a údržbu tovaru uvedené na jeho obale, v návode na použitie, príbalovom letáku alebo v inej dokumentácii poskytnutej obchodníkom alebo výrobcom.

13.3 V prípade, ak kupujúci použije alebo manipuluje s tovarom v rozpore s uvedenými pokynmi, môže tým stratiť právo na uplatnenie náhrady škody, ak je príčinná súvislosť medzi porušením týchto pokynov a vznikom škody.

Ochrana osobných údajov

14.1 Obchodník spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu nevyhnutnom na účely prijatia a spracovania objednávky, plnenia kúpnej zmluvy, doručenia tovaru, vybavenia prípadných reklamácií a plnenia zákonných povinností. Spracovanie osobných údajov sa vykonáva v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

14.2 Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, vrátane kategórií spracúvaných údajov, právnych základov, lehôt uchovávania, príjemcov údajov a práv kupujúceho ako dotknutej osoby, sú uvedené v dokumente Zásady ochrany osobných údajov, ktorý je dostupný na tomto odkaze: Ochrana osobných údajov

14.3 Obchodník používa na svojom webovom sídle súbory cookies za účelom zabezpečenia funkčnosti webu, zlepšenia používateľského zážitku, analýzy návštevnosti a marketingových účelov. Podrobné informácie o používaní cookies, vrátane možnosti nastavenia ich ukladania alebo odmietnutia, sú uvedené v dokumente Zásady používania súborov cookies, ktorý je dostupný na tomto odkaze: Súbory cookies.

Ďalšie informácie

15.1 Obchodník môže zákazníkom poskytovať rôzne zľavy, darčekové poukážky alebo iné poukážky na nákup tovaru. Podmienky ich použitia sú uvedené buď priamo na poukážke, v sprievodných obchodných podmienkach danej akcie, alebo sú zákazníkovi oznámené individuálne.

Ak nie je uvedené inak:

  1. každú poukážku alebo zľavu možno uplatniť iba jednorazovo,
  2. na jeden nákup možno použiť len jednu poukážku toho istého druhu,
  3. zľavy a akcie na tovar nie je možné vzájomne kombinovať,
  4. ak je hodnota poukážky vyššia ako hodnota nákupu, rozdiel sa neprepláca ani neprevádza na novú poukážku.

15.2 V súvislosti s nákupom môže kupujúcemu tretia strana zaslať hodnotiaci dotazník za účelom zistenia spokojnosti s nákupom a tovarom. Vyplnenie dotazníka je dobrovoľné a kupujúci sa tak môže podeliť o svoje skúsenosti s ostatnými zákazníkmi.

Rozhodové právo a spory

16.1 Všetky právne vzťahy a dojednania vyplývajúce z týchto VOP alebo v súvislosti s nimi sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, pričom sa vylučuje použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor).

16.2 Obchodník a kupujúci sa zaväzujú riešiť všetky prípadné spory prednostne zmierom a vzájomnou dohodou. Ak sa spor nepodarí vyriešiť dohodou, bude prejednaný príslušným súdom Slovenskej republiky.

16.3 Alternatívne riešenie sporov (ARS): Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu ARS. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede Obchodníka alebo márneho uplynutia lehoty na odpoveď.

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Podmienky a postup pri ARS upravuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

16.4 Platforma pre riešenie sporov online (ODR). Spotrebiteľ môže využiť aj platformu ODR (Online Dispute Resolution) zriadenú Európskou komisiou, dostupnú na: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Informácie o alternatívnom riešení sporov a platforme ODR poskytuje aj Slovenská obchodná inšpekcia: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

16.5 Obchodník podlieha dohľadu:

  1. v oblasti živnostenského podnikania – príslušný okresný úrad, odbor živnostenského podnikania,
  2. v oblasti ochrany spotrebiteľa – Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín,
  3. v oblasti ochrany osobných údajov – Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

Ostatné

17.1 Kúpna zmluva sa uzatvára s využitím prostriedkov elektronickej komunikácie, v slovenskom jazyku.

17.2 Pred dokončením objednávky má kupujúci v rámci jednotlivých technických krokov vedúcich k uzatvoreniu zmluvy možnosť skontrolovať a opraviť chyby vzniknuté počas zadávania údajov.

17.3 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu alebo doplnenie týchto VOP. Takáto zmena alebo doplnenie sa nedotýka už uzatvorených zmlúv; na objednávky uskutočnené pred účinnosťou zmeny sa použije znenie VOP platné a účinné v čase uskutočnenia objednávky.

17.4 Ak by sa niektoré ustanovenie týchto VOP stalo neplatným, neúčinným alebo nevynútiteľným, nemá to vplyv na platnosť, účinnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení. Na jeho miesto nastúpi také ustanovenie, ktorého význam a účel sa najviac približuje pôvodnému ustanoveniu.